Hoe gaan onze Masters om met de coronacrisis?
De afgelopen tijd heeft een enorme impact gehad op het sociale en werkzame leven in Nederland en zoals het er nu naar uitziet zal dit ook nog wel even duren. Iedereen wordt geacht zoveel mogelijk binnen te blijven en ook dus vanuit huis te werken. Dit vraagt om ontzettend veel flexibiliteit van iedereen, van onze opdrachtgevers tot onze Masters. Wij beseffen ons als geen ander dat wij met zijn allen door deze moeilijke tijd heen moeten. Het belangrijkste is natuurlijk dat wij gezond blijven of worden!
Ook financieel heeft een aantal bedrijven het erg lastig en we willen er graag zijn voor deze bedrijven. Flexibiliteit staat bij ons hoog in het vaandel en wij denken met onze (potentiële) opdrachtgevers mee. Het tijdelijk verlengen van de betalingstermijn en het schrappen van de opzegtermijn zijn daar mogelijke voorbeelden van.
Gelukkig heeft het merendeel van onze opdrachtgevers het thuiswerken heel snel kunnen faciliteren. Ook hebben we inmiddels ervaring opgedaan met video intakes en zelfs het inwerken vanuit huis is mogelijk gebleken!
Graag delen wij onze positieve ervaringen van de afgelopen periode. Want er ontstaan ook hele mooie dingen en het laat zien waar we instaat zijn als iets echt moet. Twee van onze Masters zijn recentelijk gestart aan een nieuwe opdracht “op afstand”. Zie hieronder het verhaal van Richelly en Kailash.
Wie had dat ooit kunnen bedenken dat we met z’n allen verplicht thuis moeten werken. Doorgaans in de normale gang van zaken, komt het in mijn functie weleens voor dat je op verschillende locaties te werk gaat. Of het nou op projectlocatie, hoofdkantoor of thuis is. Het thuiswerken is in eerste instantie niet als geheel drastisch ervaren in mijn ogen.
Dit bracht wel verandering met zich mee vanaf het moment dat het einde van mijn opdracht in zicht kwam. In z’n situatie ga je jezelf afvragen: “hoe ga ik een overdracht voorbereiden?” of “hoe ga ik afscheid nemen van mijn collega’s en het bedrijf waar ik drie jaar heb gewerkt. En als belangrijkste vraag, “hoe ga ik starten bij mijn nieuw opdrachtgever?”
Mijn ervaring na deze weken is, dat er wel bijna voor alles een oplossing is. Zelfs om op afstand te beginnen met werken bij een nieuwe organisatie! Het enige minpunt hiervan is, dat hierbij wel het persoonlijk contact ontbreekt met je nieuwe collega’s. Maar gelukkig zijn vele ondernemingen voorzien van Skype of Microsoft Teams, wat het bedrijf toch nog een stukje dichterbij elkaar brengt door de dagelijkse besprekingen.